3o ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
fonts

bulling 1 2024

Την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε στον χώρο του 3ου ΓΕΛ βιωματική δράση κατά της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού στο Σχολικό Περιβάλλον με συμμετέχοντες/ουσες τους μαθητές/τριες του Β3 τμήματος. Οι μαθητές/τριες με την έναρξη του εργαστηρίου παροτρύνθηκαν να δημιουργήσουν ένα κλίμα σύνδεσης, οικειότητας και εμπιστοσύνης μεταξύ τους με μια σειρά βιωματικών ασκήσεων που στόχευαν στην καλλιέργεια όρων συντονισμού και συνύπαρξης των μελών της ομάδας, στην ενίσχυση της αυτοεικόνας και στην κατανόηση της δυναμικής της ομάδας.

Περισσότερα...

fonts

6 Μαρτίου 1
Την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024 πραγματοποιήθηκε κοινή θεατρική παράσταση του 3ου και του 2ου ΓΕΛ Καρδίτσας κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού στον χώρο του 3ου ΓΕΛ. Το διασκευασμένο θεατρικό δρώμενο «Η Υπογραφή», βασισμένο στο πρωτότυπο ομότιτλο κείμενο της Π. Μαρκέλλου, αποτελεί μια απόπειρα ευαισθητοποίησης για τη διαχείριση αυτού του κομβικού στα σχολεία θέματος. Η επιλογή του κοινού εορτασμού εντάσσεται στα πλαίσια του τοπικού δικτύου σχολείων, η βάση του οποίου οργανώθηκε την προηγούμενη σχολική χρονιά 2022-2023,) και δη στα πλαίσια των φετινών τους σχεδίων αξιολόγησης (Άξονας 7 – Σχολείο και Κοινότητα με τίτλο «Τοπικό δίκτυο σχολείων και πολιτισμικές αποτυπώσεις»). 

Περισσότερα...

fonts

viomatiko2022
Στο πλαίσιο δράσεων της ομάδας έργου τoυ Λυκείου μας για τη σχολική βία πραγματοποιήθηκε βιωματικό εργαστήρι με τους μαθητές της Β τάξης, την Τρίτη 17-5-2022. Συντονιστής του εργαστηρίου ήταν ο κ Αποστολόπουλος Κωνσταντίνος επιστημονικό στέλεχος του “Κέντρου πρόληψης της εξάρτησης και προαγωγής της ψυχοκοινωνικής υγείας” Ν Καρδίτσας. Δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να συμμετάσχουν χωρισμένοι κατά ομάδες και να κατανοήσουν βιωματικά το θέμα της σχολικής βίας. Διατυπώθηκαν συμπεράσματα για τις αξίες που πρέπει να διακρίνουν τους μαθητές στο σχολικό περιβάλλον και την παραπέρα κοινωνική τους συμπεριφορά.
Η ομάδα δράσης αποτελούνταν από τους εκπαιδευτικούς: Αποστολάκη Γεωργία, Κατσιγιάννη Ευαγγελία, Αργύρης Χαράλαμπος.

fonts

safekids
Ενημερωτικά φυλλάδια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την προστασία των παιδιών απέστειλε το ΥΠΑΙΘ στις σχολικές μονάδες.
Πατήστε τους παρακάτω συνδέσμους για να δείτε τα φυλλάδια

Πηγή: Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη

fonts

paidia 2
Την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο 3ο ΓΕ.Λ. Καρδίτσας εκδήλωση με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα ενάντια στη σεξουαλική εκμετάλλευση και κακοποίηση παιδιών (18η Νοεμβρίου) και την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του παιδιού (20η Νοεμβρίου).
Αρχικά, στην εκδήλωση προβλήθηκε οπτικοακουστικό υλικό για παροχή πληροφοριών και έγερση προβληματισμού αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί σε διάφορες χώρες, περισσότερο ή λιγότερο αναπτυγμένες. Ακολούθησε διάλογος στη διάρκεια του οποίου οι μαθητές/-τριες εστίασαν στην αναγκαιότητα προστασίας των ανήλικων που συνδέεται με τη γενικότερη πρόοδο, ειρήνη και ευημερία. Ειδικότερα, η παρουσίαση των δικαιωμάτων του παιδιού από τις μαθήτριες της Β΄ τάξης Έλενα Ντότσια και Παρασκευή Παπαγιάννη, στόχευε στην ανάδειξη της θέσης ότι η γνώση των δικαιωμάτων δίνει δύναμη για την άσκηση και προάσπισή τους. Τέλος, προβλήθηκε υλικό με το έργο της UNICEF για τα παιδιά του κόσμου.
Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου Σταυρούλα Σιατήρα, Μάρθα Ελευθεριάδου και Σπύρος Παππάς συντόνισαν την εκδήλωση.

fonts

Lucia
Την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο 3ο Γενικό Λύκειο Καρδίτσας εκδήλωση κατά της σχολικής βίας. Η αρχή έγινε με ανάλυση του όρου σχολική βία και ακολούθησε τόσο η αναφορά στις συνέπειές της όσο και οι τρόποι αντιμετώπισής της. Μετά τις αρχικές προσεγγίσεις προβλήθηκε η ταινία «Μετά τη Λουτσία» που διαπραγματεύεται το θέμα του σχολικού εκφοβισμού. Μια ταινία επίκαιρη και δυνατή που σοκάρει, ευαισθητοποιήσει, μας αναγκάζει να δούμε κατάματα ένα θέμα-πρόβλημα.
Η ταινία είναι ένα δυνατό ράπισμα στο σχολικό σύστημα και στην απουσία κάθε ουσιαστικής προσέγγισης και επικοινωνίας με τους μαθητές. Αν και όλη σχεδόν, διαδραματίζεται στους χώρους του σχολείου, οι εκπαιδευτικοί που προλαμβάνουν δεν ...υπάρχουν. Έρχονται να αντιληφθούν εκ των υστέρων.

Περισσότερα...

fonts

Asfales diadiktuo
Την Τετάρτη 23 Μαΐου 2018 υλοποιήθηκε εκδήλωση για θέματα διαδικτυακής ασφάλειας που απευθυνόταν στους μαθητές όλων των τάξεων. Το ζητούμενο ήταν αρχικά η ενημέρωση για υπαρκτούς κινδύνους και στη συνέχεια η έγερση προβληματισμού αναφορικά με την ασφαλή παρουσία στο διαδίκτυο. Το σχετικό οπτικοακουστικό υλικό που προβλήθηκε προκάλεσε το ενδιαφέρον των μαθητών-τριών.

Περισσότερα...

fonts

via2018
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Με αφορμή την ημέρα αυτή στο 3ο Γενικό Λύκειο Καρδίτσας πραγματοποιήθηκε εκδήλωση που παρακολούθησε όλη η κοινότητα του σχολείου.
Αρχικά, έγινε μία σύντομη ενημέρωση με την προβολή και σχετικού οπτικοακουστικού υλικού σχετικά με την βία, τον εκφοβισμό και τις παραμέτρους τους. Επισημάνθηκε ότι ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες. Επιβάλλεται όλοι να δρουν κατά τέτοιων φαινομένων. Τέλος, ακολούθησε συζήτηση-διάλογος για το θέμα, ώστε να δημιουργηθεί προβληματισμός.
Την παρουσίαση της εκδήλωσης ανέλαβαν οι μαθήτριες της Α’ τάξης του Λυκείου Μπάτσιαρη Εύα και Μαρία Πατσιαούρα. Τον συντονισμό της εκδήλωσης είχαν οι κ. Μπαϊράμη Παναγιώτα και η κ. Σιατήρα Σταυρούλα, φιλόλογοι του σχολείου.

fonts

 

'Ενα συγκλονιστικό βίντεο για το σχολικό εκφοβισμό (bullying) , μέσα από την μαρτυρία ενός παιδιού.

fonts

bullying
Η ενδοσχολική βία ή σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο της σχολικής κοινότητας με δυσάρεστες συνέπειες στη ζωή των μαθητών. Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και μάλιστα έχει προταθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση να γίνει και πανευρωπαϊκή ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού. Το τελευταίο δείχνει τη σπουδαιότητα της αντιμετώπισης του φαινομένου και της επίλυσης του προβλήματος σε συλλογικό επίπεδο.

Περισσότερα...