3o ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
fonts

Vouli
Από τις 2 έως και ι 6 Σεπτεμβρίου 2019 διεξήχθη η ΚΔ΄ Σύνοδος του προγράμματος Βουλή των Εφήβων – Βήματα Δημοκρατίας: Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή (2018–2019). Οι έφηβοι βουλευτές αναδείχθηκαν μέσω της συμμετοχής και της εκπόνησης δραστηριοτήτων στις Ομάδες Συμμετοχικής Δράσης, όσων σχολείων υλοποίησαν το παραπάνω πρόγραμμα. Το 3ο Γενικό Λύκειο Καρδίτσας, ως ένα από τα σχολεία που εκπόνησαν το πρόγραμμα, εκπροσώπησε η μαθήτρια του Α3 Μυρσίνη Στεργιοπούλου. Οι δράσεις του προγράμματος που πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους με υπεύθυνες τις εκπαιδευτικούς Μπαϊράμη Παναγιώτα και Μητσικώστα Φωτεινή είχαν κεντρική θεματική τα ανθρώπινα δικαιώματα, αφού οι έφηβοι, ως ενεργά μέλη της κοινωνίας, οφείλουν να δρουν και να παρεμβαίνουν αποτελεσματικά σε ζητήματα δημοκρατίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων. 

Η Μυρσίνη Στεργιοπούλου κατέγραψε στο ακόλουθο σύντομο κείμενο την εμπειρία της. 

«280 έφηβοι. Έφηβοι με τις δικές τους ανησυχίες, με τα δικά τους προβλήματα, με τα δικά τους αναπάντητα ερωτήματα. Έφηβοι από τα πιο απομακρυσμένα χωριά ως τα πιο μικρά νησιά. Όλοι αυτοί συναντήθηκαν για τέσσερις μέρες  λόγω της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα της Βουλής των εφήβων με σκοπό να ανεξαρτητοποιηθούν αλλά κυρίως να ισχυροποιήσουν την πεποίθηση για την αξία της δημοκρατίας και να θέσουν μελλοντικά τις γνώσεις τους στην υπηρεσία του σχολείου και ευρύτερα της κοινωνίας και της χώρας τους.

 Τέσσερις μέρες  γεμάτες χαρά, λύπη, γέλια, φωνές, κλάματα. Τέσσερις μέρες  γεμάτες γνωριμίες, συζητήσεις, φιλίες και αμέτρητες εμπειρίες. Μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα επιδίωξαν μέσα από τον διάλογο να εκφράσουν προβλήματα και να προτείνουν λύσεις. Δεν είχε σημασία τι πίστευε ο καθένας. Όλοι ταξιδέψαμε στην Αθήνα με διαφορετική πολιτική ή πολιτισμική ιδεολογία. Ωστόσο, μπορέσαμε να ενωθούμε και να αποδείξουμε ότι και οι έφηβοι έχουν φωνή  και μάλιστα είναι αναγκαίο να ακουστεί. Κάποιοι αντάλλαξαν απόψεις σε εποικοδομητικές συζητήσεις, ορισμένοι, τολμηρότεροι, σκέφτηκαν και πρότειναν λύσεις, όλοι όμως  και προβληματιστήκαμε και μάθαμε. Νιώσαμε την ευθύνη αλλά και τη ανάγκη  για το μέλλον της πατρίδας μας να εξελιχθούμε σε ενεργούς πολίτες μιας δημοκρατικής κοινωνίας με δικαιώματα και υποχρεώσεις. Είναι βέβαιο πως φύγαμε «πλουσιότεροι» από ότι ήρθαμε.

 Για μένα η Βουλή των Εφήβων δεν είναι μόνο οι επισκέψεις που κάναμε ή η ευκαιρία να δούμε επιπλέον πτυχές της Αθήνας. Είναι όλα αυτά που ένιωσα και έμαθα όσο ήμουν εκεί. Οι απόψεις που μοιράστηκα, οι εργασίες στις οποίες έλαβα μέρος και ολοκλήρωσα, οι φίλοι που γνώρισα και εύχομαι να ξαναδώ. Για μένα, αυτή είναι η Βουλή των εφήβων».

Η έφηβος βουλευτής  

Μυρσίνη Στεργιοπούλου

 

 

Από τις 2 έως και ι 6 Σεπτεμβρίου 2019 διεξήχθη η ΚΔ΄ Σύνοδος του προγράμματος Βουλή των Εφήβων – Βήματα Δημοκρατίας: Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή (2018–2019). Οι έφηβοι βουλευτές αναδείχθηκαν μέσω της συμμετοχής και της εκπόνησης δραστηριοτήτων στις Ομάδες Συμμετοχικής Δράσης, όσων σχολείων υλοποίησαν το παραπάνω πρόγραμμα. Το 3ο Γενικό Λύκειο Καρδίτσας, ως ένα από τα σχολεία που εκπόνησαν το πρόγραμμα, εκπροσώπησε η μαθήτρια του Α3 Μυρσίνη Στεργιοπούλου. Οι δράσεις του προγράμματος που πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους με υπεύθυνες τις εκπαιδευτικούς Μπαϊράμη Παναγιώτα και Μητσικώστα Φωτεινή είχαν κεντρική θεματική τα ανθρώπινα δικαιώματα, αφού οι έφηβοι, ως ενεργά μέλη της κοινωνίας, οφείλουν να δρουν και να παρεμβαίνουν αποτελεσματικά σε ζητήματα δημοκρατίας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Η Μυρσίνη Στεργιοπούλου κατέγραψε στο ακόλουθο σύντομο κείμενο την εμπειρία της. (μπορείς να βάλεις σε αυτό το σημείο το διαβάστε περισσότερα)

«280 έφηβοι. Έφηβοι με τις δικές τους ανησυχίες, με τα δικά τους προβλήματα, με τα δικά τους αναπάντητα ερωτήματα. Έφηβοι από τα πιο απομακρυσμένα χωριά ως τα πιο μικρά νησιά. Όλοι αυτοί συναντήθηκαν για τέσσερις μέρες  λόγω της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα της Βουλής των εφήβων με σκοπό να ανεξαρτητοποιηθούν αλλά κυρίως να ισχυροποιήσουν την πεποίθηση για την αξία της δημοκρατίας και να θέσουν μελλοντικά τις γνώσεις τους στην υπηρεσία του σχολείου και ευρύτερα της κοινωνίας και της χώρας τους.

Τέσσερις μέρες  γεμάτες χαρά, λύπη, γέλια, φωνές, κλάματα. Τέσσερις μέρες  γεμάτες γνωριμίες, συζητήσεις, φιλίες και αμέτρητες εμπειρίες. Μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα επιδίωξαν μέσα από τον διάλογο να εκφράσουν προβλήματα και να προτείνουν λύσεις. Δεν είχε σημασία τι πίστευε ο καθένας. Όλοι ταξιδέψαμε στην Αθήνα με διαφορετική πολιτική ή πολιτισμική ιδεολογία. Ωστόσο, μπορέσαμε να ενωθούμε και να αποδείξουμε ότι και οι έφηβοι έχουν φωνή  και μάλιστα είναι αναγκαίο να ακουστεί. Κάποιοι αντάλλαξαν απόψεις σε εποικοδομητικές συζητήσεις, ορισμένοι, τολμηρότεροι, σκέφτηκαν και πρότειναν λύσεις, όλοι όμως  και προβληματιστήκαμε και μάθαμε. Νιώσαμε την ευθύνη αλλά και τη ανάγκη για το μέλλον της πατρίδας μας να εξελιχθούμε σε ενεργούς πολίτες μιας δημοκρατικής κοινωνίας με δικαιώματα και υποχρεώσεις. Είναι βέβαιο πως φύγαμε «πλουσιότεροι» από ότι ήρθαμε.

Για μένα η Βουλή των Εφήβων δεν είναι μόνο οι επισκέψεις που κάναμε ή η ευκαιρία να δούμε επιπλέον πτυχές της Αθήνας. Είναι όλα αυτά που ένιωσα και έμαθα όσο ήμουν εκεί. Οι απόψεις που μοιράστηκα, οι εργασίες στις οποίες έλαβα μέρος και ολοκλήρωσα, οι φίλοι που γνώρισα και εύχομαι να ξαναδώ. Για μένα, αυτή είναι η Βουλή των εφήβων».

Η έφηβος βουλευτής

Μυρσίνη Στεργιοπούλου

Τεστ Επαγγελματικού Προσανατολισμού.

test ep2

Test επαγγελματικού προσανατολισμού, δωρεάν από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού του Υπουργείου Παιδείας.
Test επαγγελματικών ενδιαφερόντων, Test εργασιακών αξιών και Test επαγγελματικών.