3o ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
fonts

our e magazine
Στα πλαίσια του προγράμματος Εtwinning “A lie can travel...” οι μαθητές/τριες του 3ου ΓΕΛ Καρδίτσας μαζί με τους συνομηλίκους τους από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Πολωνία, το Βέλγιο και την Τουρκία σχηματίζοντας επτά διαφορετικές διακρατικές ομάδες ανέλαβαν να διερευνήσουν τους τρόπους ελέγχου της αξιοπιστίας των διαδικτυακών πηγών. Η υλοποίηση της δραστηριότητας συναρτήθηκε με την εφαρμογή της συνεργατικής εκπαιδευτικής μεθόδου Jigsaw. Συγκεκριμένα, καθεμία από τις επτά ομάδες, εξασκώντας τις ομαδικές δεξιότητες, όπως την επικοινωνία, εμπιστοσύνη, ηγεσία, λήψη αποφάσεων και επίλυση συγκρούσεων, κλήθηκε να ερευνήσει επαρκώς ένα θεματικό πεδίο, σχετικό με την προσέγγιση του προαναφερθέντος θέματος, και στη συνέχεια να το «διδάξει» στις υπόλοιπες ομάδες.


Για τη δημιουργία και πραγματοποίηση της διδασκαλίας μπορούσαν να επιλέξουν το κατάλληλο, κατά τη γνώμη τους, διαδικτυακό εργαλείο (παρουσιάσεις, κουίζ κατανόησης, γραφήματα, εκπαιδευτικά βίντεο ή διαδραστικά παιχνίδια), να μοιράσουν τις ευθύνες μεταξύ των μελών της ομάδας και, μέσω της ομαδικής εργασίας να συν-δημιουργήσουν μια παρουσίαση για τους τρόπους διαχείρισης της πληροφορίας και της διάκρισης μεταξύ μιας αληθούς και μιας ψευδούς ανάρτησης. Οι 7 διαφορετικές απόπειρες διδακτικού υλικού αναρτήθηκαν μετά την ολοκλήρωσή τους σε διαδικτυακό τοίχο padlet ( https://padlet.com/patrizia_roma60/my49676y5yohim2t ), προκειμένου να έχουν πρόσβαση όλοι/ες οι συμμετέχοντες/ουσες. Στη συνέχεια κλήθηκαν να μελετήσουν προσεκτικά τις διδακτικές απόπειρες και να αποφασίσουν με ηλεκτρονική ψηφοφορία, που πραγματοποιήθηκε με το εργαλείο mentimeter ( https://www.mentimeter.com) για την αποτελεσματικότερη ( https://www.mentimeter.com/app/presentation/0e6f65acf77382cc94e17068f25799c4/d980d5c8d704  ).