3o ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
fonts

minds hearts 1
Ένα ακόμη ταξίδι στον εκπαιδευτικά ελκυστικό χώρο του etwinning ολοκληρώνεται και τη φετινή σχολική χρονιά 2021-22. Οι μαθητές του Β2 τμήματος του 3ου ΓΕΛ δοκίμασαν, μέσα από μια σειρά κοινών δραστηριοτήτων με συνομηλίκους τους από την Ιταλία, την Ισπανία και την Πολωνία να προσεγγίσουν και να αντιληφθούν τη σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης. Το etwinning πρόγραμμα “Minds & hearts” αποτελεί μια διεπιστημονική προσπάθεια ενσωμάτωσης της συναισθηματικής νοημοσύνης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο κοινός διαδικτυακός χώρος του etwinning προγράμματος σχεδιάστηκε ως μια απόπειρα να αντιμετωπίσουν και να μοιραστούν οι μαθητές εμπειρίες που σχετίζονται με το πνεύμα αλλά ιδίως με τα συναισθήματά τους, στοχοθετώντας να φέρει τους εφήβους σε γόνιμη επαφή με έννοιες, όπως η αυτεπίγνωση, η αυτορρύθμιση, η παρακίνηση, η ενσυναίσθηση, η διαχείριση του άγχους, της μοναξιάς ή και της υπερβολικής διστακτικότητας, η γλώσσα του σώματος, η σημασία της φιλίας, η επινοητικότητα.


Μετά από μια μακρά περίοδο αποκλεισμού, η οποία οφείλεται στη στρατηγική αντιμετώπισης της πανδημίας Covid-19, πολλοί άνθρωποι -νέοι και ενήλικες- βρέθηκαν χωρίς την απαιτούμενη συναισθηματική ισορροπία, γεγονός που πυροδότησε την ανάγκη για ιδιαίτερη φροντίδα της ψυχικής υγείας και ισχυρούς δεσμούς με τους συνανθρώπους. Με βάση το δεδομένο αυτό το έργο, επιχείρησε σε μια διαδικασία ενδυνάμωσης της EQ , μέσω του προβληματισμού και της (αυτο)απόκτησης γνώσης, να εφοδιάσει τους εφήβους με τα απαραίτητα εργαλεία και πόρους για να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους, να κατανοήσουν τα συναισθήματα των άλλων και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ιδιότητες και τις δεξιότητές τους για την οικοδόμησης μιας καλής ποιότητας ζωής.
Οι μαθητές/τριες ολοκλήρωσαν με μεγάλη επιτυχία μια σειρά από μηνιαίες δραστηριότητες, βασισμένες οι περισσότερες στην προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων. Ανέπτυξαν δεξιότητες ερευνώντας με ομαδικό πνεύμα προβλήματα της πραγματικής ζωής, τα οποία, αφού εντόπιζαν, καλούνταν να αναλύσουν τις διάφορες πτυχές τους, να κάνουν εκτενέστερη έρευνα για να επιτύχουν καλύτερη κατανόηση, να αναζητήσουν λύσεις και να δημιουργήσουν μια παρουσίαση με στόχο να διδάξουν το γνωστικό πεδίο διερεύνησης που ανέλαβαν στους εταίρους τους. Οι μαθητές/τριες ενθαρρύνθηκαν αφενός να καλλιεργήσουν την αυτονομία, την πρωτοβουλία, τη δημιουργικότητα και την αυτοέκφραση και να γίνουν δημιουργοί περιεχομένου και υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων και αφετέρου με την εφαρμογή της συνεργατικής εκπαιδευτικής μεθόδου Jigsaw στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και της ανοχής. Το τελικό προϊόν της κοινής αυτής προσπάθειας στον χώρο του Twinspace αποτέλεσε η δημιουργία μιας ιστοσελίδας. Δείτε το τελικό αποτέλεσμα εδώ:  https://sites.google.com/view/etwinning-mindsandhearts/home